Temat för evenemanget, ”Be the Change”, är en inbjudan att tillsammans med Iveco ta tillvara förändringen för att vinna framtidens utmaningar. Under de senaste fyra åren har varumärket ägnat sin energi och sina resurser åt att förutse den snabba utvecklingen på marknaden. Stora investeringar har gjorts i att förnya produkterna baserat på kundernas behov och förväntningar och med det påskynda vägen till innovation genom partnerskap med branschaktörer i sin klass.
Ett produkterbjudande för flera energikällor har utvecklats för att erbjuda kunderna lösningar som är både hållbara och lönsamma och som lämpar sig för alla affärsbehov. Utvecklingen av elfordonssortimentet har påskyndats och ett tillhörande produktionscenter har etablerats i Ulm, Tyskland, där den totala produktionen av den första Iveco tunga elektriska lastbilen kommer att ske. En koppling har skapats till kundernas verksamheter genom att skapa ett 360-graders ekosystem kring deras fordon och krav, och därigenom tagit ytterligare ett steg framåt i servitiseringsstrategin.
”Vi öppnar nu ett nytt kapitel i vår historia. Med lanseringen av hela sortimentet under modellår 2024 visar vi vår förmåga att gå framåt, stå bakom våra kunder och stödja deras framgång med ett 360-graders mobilitetsekosystem”, säger Luca Sra, chef för lastbilsverksamheten på Iveco Group i ett pressmeddelande.