I år är den gemensamma nämnaren bland vinnarna en stor vilja att sätta kunden först.
I år delas priser i tre kategorier ut av Iveco: Årets Återförsäljare, Årets Säljare och Årets Aftermarket Hero.
Priset för Årets Återförsäljare 2023 går till Transportbilscenter Göteborg (TRBC). Och det blir därmed det andra året i rad som företaget tar emot priset.
– Sedan Transportbilcenter startade sin verksamhet 2021 har man visat ett driv som utvecklat verksamheten år efter år. Att de vinner priset även i år är ett testamente på att de fortsätter att förbättras och höjer ribban hela tiden. De är engagerade, passionerade och sätter alltid kunden i fokus, berättar Anders Nilsson, försäljningsdirektör på Iveco Sverige.
Victor Alvarsson, Customer Service Manager på Iveco fyller i:
– Utöver de goda resultaten vad gäller försäljning, gör TRBC ett fantastiskt arbete även med sin verkstad. De tar sig an nya system och jobbar aktivt med MyFleet, vilket gör att de alltid är redo att serva kunderna och i sin tur även kan minimera onödiga driftstopp. TRBC drivs av kundnöjdhet och är en oerhört värdefull samarbetspartner för oss på IVECO.
Alexander Pasaportis från Kihlströms Transport & Lastbilscenter i Stockholm har utsetts till Årets Säljare.
– Alexander är en engagerad säljare som tar hand om kunderna genom hela processen, även efter att affären är klar. Han har sålt flest Iveco-fordon i Sverige och har ett stort engagemang för både sina kunder och Ivecos produkter. Eftersom han har arbetat med Iveco i många år, både som kollega och som återförsäljare, har han skapat en stor kundkrets som tack vare hans gedigna kunskap fortsätter att återkomma till honom. En värdig vinnare på alla sätt och vis, säger Anders Nilsson.
Årets Aftermarket Hero går till Joakim Mattsson, servicechef på Iveco i Helsingborg och ansvarig för företagets nystartade verkstad i Malmö.
– Joakim är en eldsjäl som lägger 110 procent i sitt jobb. 2023 startade vi upp Iveco Malmö igen, där han fick ansvaret för att få allting att fungera. Det var hans ansvar att starta upp verkstaden, hålla den i gott skick och få i gång personalen. Det har han gjort med bravur, säger Victor Alvarsson.
– Han är kundcentrerad och sätter alltid kunden först. Det är också något som han alltid förmedlar till sina kollegor. Joakim är en stor tillgång för oss och våra kunder. För honom finns det alltid tid för en kund till, han hittar alltid en lösning och det är en väldigt viktig egenskap, tillägger Victor.
– För första gången har vi på Iveco just lanserat en fullständig uppdatering av alla fordon i vår bilportfölj, från skåpbilar till tunga fordon. Med duktiga kollegor i både försäljnings- och serviceavdelningarna kommer 2024 förhoppningsvis att bli ett fantastiskt år för Iveco, avslutar Anders Nilsson.