Foto: Bring. Foto: Bring.

Bring satsar i en tuff marknad

Bring Sverige har ökat sina paketvolymer från näthandeln med 18 procent sedan första halvåret 2022, men minskat med blygsamma 1 procent jämfört med första halvåret förra året.

Bring är en del av den nordiska koncernen Posten Bring. För koncernen blev driftsresultatet det första halvåret 261 miljoner norska kronor vilket är en ökning på 33 miljoner jämfört med första halvåret 2023.

Bakom resultatet ser Bring effekterna av deras arbete med att hålla nere kostnaderna.
– Logistikbranschen har det tufft just nu, och av den anledningen jobbar vi med att rusta oss för framtiden och säkerställa kostnadseffektivitet. Samtidigt fortsätter vi ställa om till el, och innan sommaren blev vår frakt till ombud och paketboxar svanenmärkt, säger Hanna Jonasson, director of operations i Sverige och Finland.

Under årets första halvår har Bring bland annat:
• Fått Svanenmärkt frakt. Samtliga leveranser till paketombud och paketboxar numer är Svanenmärkta.
• Inlett samarbete med tullen, för att förebygga narkotikainflöde.
• Placerat ut flera hundra nya paketboxar
• Beslutat sig för att etablera en ny nordisk redovisningsavdelning i Helsingborg

Om artikeln

Publicerad: 2024-08-27 11:00
Kategori: Nyheter
Taggar: Bring Bring Sverige E-handel Paketleverenaser Posten Bring