Med DHL:s nya sista milen-lösning i Sverige kompletterar de nu sin tjänsteportfölj.
– Det gör oss till en ännu mer attraktiv leverantör för e-handlare och slutkonsumenter. Både köpare och säljare vill ha ökad flexibilitet och tillgänglighet i leveransalternativ. Våra hemleveranser är utformade för att möta just dessa behov, säger Robert Zander, vd DHL Freight Norden & Baltikum.
Tjänsten hemleveranser av paket stärker helhetserbjudandet från DHL då den kompletterar befintlig service via cirka 1 900 ombud och fler än 1 100 paketskåp.
DHL har nyligen lanserat returer via paketskåp och en pilot för lördagsleveranser.
Med enkla handgrepp i digitalt gränssnitt väljer e-handlare om paket ska levereras kontaktfritt utanför dörr eller om det ska överlämnas med id-kontroll.
Slutkonsumenter kan välja en specifik leveransdag och kommer att erhålla löpande uppdateringar kring status på sändningen. Genom DHL:s nätverk i Sverige är ledtiden för hemleveranser en arbetsdag för cirka 85 procent av kunderna.